Kolodvorska ulica 3/a
6215 Divača
Ureditev terena med vodohranom in nadvozom nad železniško progo na postaji Divača
Divača se je razvijala in pridobivala na pomenu hkrati z razvojem prometa, ki je potekal iz tržaškega pristanišča v notranjost. Tako se je iz zaselka ovčerejcev v 16. stoletju, prek izgradnje južne železnice sredi 19. stoletja, ki je prek Ljubljane povezala Dunaj s Trstom, in kasneje še z istrsko progo z razcepom v Divači, razvila v pomembno prometno križišče. Danes o pomenu železnice pričata muzejska parna lokomotiva na bližnji železniški postaji in ohranjen vodohran na vrhu vzpetine. Vodohran je zagotavljal vodo parnim lokomotivam, ki so po slovenskih tleh potovale vse od prvega vlaka leta 1846 do zadnje parne lokomotive na naših tleh, leta 1978.
Proga med Divačo in Koprom je bila zgrajena leta 1967 in predstavlja edino železniško povezavo koprskega pristanišča z zaledjem. Od julija 2018 je proga tudi uradno preobremenjena, promet po njej poteka vse počasneje in z zamudami. Tudi to je eden od razlogov za izgradnjo drugega tira.
V sklopu projekta “Zunanja ureditev za info točko Divača v okviru 2. železniškega tira Divača-Koper” je predvidena zunanja ureditev območja za namene prezentacije zgodovinskega razvoja železnice in 2. železniškega tira Divača - Koper. Preuredil se bo plato na raščenem terenu med vodohranom in nadvozom na železniško progo na postaji Divača na način, da se bodo na njem v liniji izvedle prostostoječe informativne table in daljša klop na utrjeni peščeni površini. Celotno območje okrog vodohrana se bo krajinsko uredilo.
Zasnova upošteva varen in univerzalen dostop za vse uporabnike. Predvidena je ena glavna dostopna utrjena peščena pot, na kateri se bodo zvrstili elementi. Pot se bo razširila na območju dostopa, ter na območju vodohrana. Vzpostavljena bo tudi ožja pot do vodohrana, v primeru, če se bo vodohran uporabljal.
Dela, ki so se že pričela, bodo trajala približno mesec dni.