Kolodvorska ulica 3/a
6215 Divača
2. tir Divača - Koper, največji infrastrukturni projekt v Sloveniji …
39. pogovorni večer Divača - mesto nad Reko bo posvečen največjemu infrastrukturnemu projektu, ki se trenutno izvaja v Sloveniji. Od leta 1857, ko je bila dograjena Južna železnica Dunaj - Trst, je Slovenija vpeta v globalne transportne koridorje. Drugi železniški tir Divača - Koper je zato ključen projekt, s katerim Slovenija ohranja prednosti svoje geostrateške lege. Obstoječa proga Divača - Koper, zgrajena kot industrijski tir leta 1967, Sloveniji vsled preobremenjenosti ne more več zagotavljati konkurenčne vpetosti v globalne transportne koridorje. Italija in Avstrija pospešeno gradita logistične povezave s pristanišči Trst in Benetke. Potem, ko je začel izgubljati pomen železniški koridor Barcelona - Kijev, raste pomen 5. koridorja v smeri sever - jug, torej Baltsko - Jadranskega koridorja, ki sledi historični smeri Jantarne ceste. Prednost Slovenije predstavlja ravno najkrajša povezava med Sredozemljem in Baltikom. Odveč je vprašanje, kako usodni bi bili zaostanki Slovenije za njen gospodarski, turistični in trajnostni razvoj, v kolikor nove proge med Divačo in Koprom ne bi gradili. Poleg tega velja železniški promet za najbolj trajnostno obliko kopenskega prevoza ...
Drugi tir Divača - Koper je zahteven projekt predvsem zaradi zahtevnega terena in okoljske občutljivosti trase. Trasa v dolžini 27,1 kilometrov premaga 430 metrov višinske razlike. 75% trase poteka v predorih v skupni dolžini 37 kilometrov, najdaljše predore se zaradi varnosti in vzdrževanja že sedaj gradi v dvocevni izvedbi. Glavna gradbena dela obsegajo izgradnjo predorov Lokev, Beka, Stepani, Tinjan, Osp, Mlinarji in Škofije ter viaduktov Gabrovica in Vinjan ter izvedbo deviacije obstoječe proge v Divači. Investicijska vrednost projekta je v tekočih cenah ocenjena na 1.109 mio eur. S tehničnih, okoljskih, ekonomskih in varnostnih vidikov se izbrana trasa izkazuje kot optimalna, sama izgradnja pa predstavlja veliko razvojno priložnost za Slovenijo. Ugotavljamo, da se krajinsko radikalen poseg občutljivo vključuje tudi v lokalni prostor. V sklopu izgradnje 2. tira in rekonstrukcije železniške postaje Divača so bili zgrajeni podhodi v Ulici Gregorja Žiberne, pod deviacijo Istrske proge ter pod samim 2. tirom. Podhodi se navezujejo na Naravoslovno učno pot, ki povezuje najpomembnejše naravne znamenitosti divaškega Krasa. Upajmo, da bo lokalna skupnost to znala ceniti in uporabiti pri nadaljnjih prostorskih ureditvah …
O pomenu in značilnostih projekta 2. tir, pomenu izgradnje vzporednega tira ter vplivu na sam razvoj slovenskih železnic bo predaval gost večera:
Marko Brezigar, univ. dipl. inž. grad., direktor 2TDK, Družba za razvoj projekta, d.o.o.
Pogovorni večer bo potekal v
četrtek, 25. januarja 2024, ob 18. uri,
v Dvorani Muzeja slovenskih filmskih igralcev v Škrateljnovi domačiji v Divači.
Pogovorni večer je organiziran v sodelovanju s Slovensko kinoteko in Občino Divača, pogovor bo vodil arhitekt Stojan Lipolt. Vstop prost. Vabljeni!