V prejšnjem tednu, v četrtek, 25. januarja se je v dvorani Muzeja slovenskih filmskih igralcev odvil 39. pogovorni večer Divača - mesto nad Reko, ki ga je v soorganizaciji Občine Divača pripravil Stojan Lipolt s sogovorci. Tokratni pogovorni večer je bil posvečen 2. tiru Divača - Koper, trenutno največjemu infrastrukturnemu projektu v Sloveniji.
Kot predstavnik Občine Divača se je pogovornega večera udeležil podžupan Mario Benkoč.
Po zanimivi in izčrpni predstavitvi Marka Brezigarja, direktorja 2TDK, Družba za razvoj projekta d.o.o., se je podžupan zahvalil 2TDK-ju za dosedanje sodelovanje z Občino Divača, saj je bil v fazi gradnje že izveden podhod pod traso nove železniške proge, ki bo omogočil povezavo krasoslovne naravoslovne učne poti Divaški Kras z Divaško jamo, prav tako je bila urejena Informacijska točka drugega tira Divača, pri čemer je oblikovana zunanja razstava pred vodohranom v Divači.
Podžupan je izrazil skrb Občine Divača nad kakovostjo življenja naših občanov, saj se bo po predstavljenih podatkih po vseh končanih delih (tudi vzporednim tirom) pretovor povečal z 12,7 milijonov na kar 50 milijonov ton na leto, kar je skoraj štiri kratno povečanje, kar absolutno pomeni toliko večjo obremenitev okolja s hrupom. Izpostavil je, da se tega na Občini zavedamo in da smo že v lanskem letu na sestanku z ministrico za infrastrukturo Alenko Bratušek izpostavili navedeno zadevo ter da se bomo še naprej zavzemali, da se že v času izgradnje 2. in vzporednega tira postavijo protihrupne ograje na območju Divače in Dolnjih Ležeč.
Prav tako je opozoril na obremenitev okolja v času gradnje, predvsem je opozoril na tovorni promet, ki poteka od gradbišča do kamnoloma Laže. Slednji bi po okoljskem poročilu moral potekati po lokavski cesti do Divače, nato pri Divači na avtocesto in na Razdrtem naprej po regionalni cesti do kamnoloma. V praksi pa se to žal ne dogaja, temveč se velika večina pretovora zgodi po regionalni cesti Divača - Senožeče, ki gre potem naprej do kamnoloma.
Navedena problematika se je pojavljala že v lanskem letu, o čemer smo z 2TDK uspeli doseči dogovor, da se polovico pretovora preusmeri na avtocesto, saj je obstajala nevarnost plazenja regionalne ceste Razdrto - kamnolom Laže. Dogovor se je v lanskem letu deloma upošteval, promet se je po regionalni cesti nekoliko zmanjšal, v tem letu pa je ponovno zaznati povečan oz. skoraj izkjučni pretovor po regionalni cesti, kljub temu da je bil v vmesnem času plazovit del ceste že saniran. Tako je podžupan Mario Beknoč pozval direktorja 2TDK, da naj pritisnejo na izvajalce, da ti pričnejo upoštevati okoljsko poročilo in izvajajo pretovor po avtocesti in ne po regionalni cesti, rezervirana sredstva za sanacijo cest po izvedbi vseh del pa naj namenijo tudi za sanacijo regionalne ceste Divača - Senožeče - Laže, ki je žal že uničena oz. zelo poškodovana zaradi prekomerne prometne obremenitve s tovornimi vozili.
Zahvaljujemo se organizatorju dogodka Stojanu Lipoltu, pri čemer se že veselimo naslednjih konstruktivnih razprav na pogovornih večerih Divača - mesto nad Reko.