Kolodvorska ulica 3/a
6215 Divača
Danes so se predstavniki Občine Divača sestali z generalnim direktorjem 2TDK d.o.o. g. Matejem Osetom in direktorjem 2TDK d.o.o. Markom Brezigarjem. Današnji sestanek je nadaljevanje reševanja problematike prekomernega tovornega prometa, ki poteka od gradbišča drugega tira Divača-Koper do kamnoloma Laže. Na sestanku so se pogovorili o napredku in upoštevanju dogovorov, ki so se jih dogovorili na februarskem sestanku.
Predstavniki Občine Divača so izpostavili nespremenjene razmere prekomernega pretovora in še enkrat pozvali k uresničevanju dogovorov sklenjenih na februarskem sestanku. Prav tako so pozvali k spremembi poti pretovora gradbenih materialov za gradnjo drugega tira na cesto, ki poteka od gradbišča do matavunskega križišča ter nato naprej do krožišča za avtocesto, s čimer bi se izognili pretovora ob naselju Divača. Vodstvo 2TDK d.o.o. je obrazložilo, da v tej fazi projekta to ni mogoče. Zaradi navedenega bo Občina Divača podala zahtevo za uporabo omenjene poti pretovora v mnenju Občine k Predlogu sprememb in dopolnitev državnega lokacijskega načrta za drugi tir železniške proge na odseku Divača–Koper (nadgradnje drugega tira v dvotirno progo).
Nato je vodstvo 2TDK d.o.o. seznanilo predstavnike občine Divača z aktivnostmi, ki so jih izvedli v vmesnem času, in sicer, da:
- so z več dopisi pozvali izvajalce pretovora gradbenih materialov za gradnjo drugega tira k upoštevanju pogodbenih obveznosti za dovoz in odvoz gradbenih materialov za gradnjo drugega tira, torej za uporabo transportnih poti v skladu z razpisno dokumentacijo, podpisano pogodbo in pogodbenimi dokumenti, t.j. uporabo avtocestnega omrežja; in k spoštovanju pravil ustrezne opremljenosti vozil;
- so pričeli s preusmerjanjem večjega dela tovornih vozil za odvoz gradbenih materialov za gradnjo drugega tira v kamnolom Črnotiče, kar naj bi bilo na lastne evidence že vidno tudi na količini pretovora v smeri kamnoloma Laže;
- se bodo dela, ki narekujejo dovoz in odvoz gradbenih materialov za gradnjo drugega tira, proti koncu junija 2024 zaključila in bo po tem datumu bistveno manj tovornega prometa s strani gradnje drugega tira;
- se pripravlja sporazum z Direkcijo za infrastrukturo (DRSI), ki je že izvedlo meritve in evidentiralo poškodbe na regionalni cesti Divača - Senožeče - Laže ter o tem pripravilo poročilo. V sporazumu bo tudi zavedena sanacija vseh poškodb. Sanacija je predvidena po zaključku del oz. ob koncu leta 2025.
Po krajši razpravi je bil z vodstvom 2TDK d.o.o. usklajen dogovor, da se v roku 14 dni organizira skupen sestanek predstavnikov občine Divača, vodstva 2TDK d.o.o. in predstavnikov izvajalcev, kjer se bodo uskladili glede upoštevanja pogodbenih obveznosti za dovoz in odvoz gradbenih materialov in k spoštovanju pravil ustrezne opremljenosti vozil ter drugih problematik v zvezi z vplivom na okolje zaradi izvedb del gradnje drugega tira.
V luči nadaljevanja konstruktivnega pogovora in uresničevanja sklenjenih dogovorov se na Občini Divača nadejamo hitre in učinkovite rešitve problematike prekomernega vpliva gradnje drugega tira na okolje ter se zahvaljujemo občankam in občanom za potrpežljivost in razumevanje ter sprotno obveščanje o morebitnih nepravilnostih.